GIEK Kredittforsikring skifter forretningssystem

GIEK Kredittforsikring er i ferd med å innføre et nytt forretningssystem og alle kunder vil i den forbindelse få tilgang til en ny Kundeportal. Den nye kundeportalen lanseres som planlagt mandag den 12. oktober 2015.

Nytt Forretningssystem

GIEK Kredittforsikring har i lenger tid arbeidet med et nytt forretningssystem som våre kunder har blitt kjent med under navnet K2-prosjektet. Når vi skal rulle ut det nye systemet vil vi stenge det gamle systemet noen dager før vi ruller ut det nye.

Dette betyr at:

  • Dagens «Ekstranett» vil stenges på ettermiddagen tirsdag den 6. oktober.
  • Kredittgrense søknader i perioden fra 7. oktober til 12. oktober må derfor tas på mail til din kundebehandler, som vil notere seg dette og utstede eventuelle nye kredittgrenser (Vedtaksskjema) i det nye systemet den 12. oktober.

  • Alle kunder vil få tilsendt et nytt brukernavn og passord til den nye kundeportalen i løpet av tirsdag den 13. oktober.

SALGSOPPGAVE RAPPORTERING:

  • Innlevering av salgsoppgaver før den 6. oktober gjøres etter «gammel mal» med akkumulert salg per land.

  • Det vil ikke være mulig å sende inn salgsoppgaver mellom den 7. oktober og den 12. oktober.

  • Rapportering av salg etter den 12. oktober gjøres i den nye kundeportalen, og da rapporteres salget per kjøper. 

Dersom du lurer på noe før eller etter oppstart, ta kontakt med din kundeansvarlig.